De-friendad

fbdefriend_2013-03-04_0709

Jag har inte varit medlem i Sverigedemokraterna särskilt länge. Jag gick med i november 2012 och har varit med på tre möten hittills. Jag vet inte exakt vad mitt medlemskap kommer att innebära eller hur aktiv jag kommer att vara och i så fall i vilken kapacitet. Men jag har bestämt mig för att vara öppen med mitt medlemskap när så är påkallat. Därför skriver jag på till exempel Facebook om möten jag är med på, länkar till intressanta artiklar m.m.

Igår skrev jag om mötet i Alvik i Stokholm. I morse såg jag i en av kommentarerna till det inlägget att en av mina kusiner hade blockerat mig på FB. Inte helt oväntat, kanske, men ändå … Hur som helst fick jag senare idag en ny vän där i stället – en pappa till ett av mina barns klasskamrater som också är nybliven medlem. Jag är ingen stor fan av Facebook, men det är en arena där många andra rör sig och därför är det ett bra ställe att berätta om sådant man gör.

Edit 7 mars 2013:

Ytterligare en kvinnlig FB-vän blockade mig på grund av samma inlägg med anknytning till mitt SD-medlemskap. Vi gick i samma klass i gymnasiet och har känt varandra, om än inte umgåtts, i snart 30 år. Citat:

Tack och lov så lever vi i ett land där man får göra, tänka, tro och se ut som man vill (än så länge, trots att du och dina gelikar säkert kommer att göra ert bästa för att ändra på den saken) så det finns väl inte så mycket man kan göra åt den saken. Men eftersom äkta demokrati och människors lika värde är viktigt för mig så väljer jag att ta bort dig som vän här på fb. Hoppas ändå att du någon gång kommer hitta lycka och glädje i livet, lycka och glädje som inte bygger på andra människors olycka…

Kommentera

