Öppet brev till Anders Lindberg om avsky och socialdemokratin

Dissidenten Stenkvist

Under Politikerveckan i Visby debatterade du Anders Lindberg med Linus Bylund och Markus Uvell. Debatten var anordnad av Aftonbladet under rubriken ”Därför ökar Sverigedemokraterna”. Under debatten sade du följande:

Orsakerna till att sådana som jag…är väldigt mycket emot Sverigedemokraterna och vill att dom minskar är ju att jag tycker inte om deras politik. Jag vill inte ha någon rasistisk politik i Sverige och då kommer jag att motarbeta det här partiet, därför att de har en politik jag inte gillar. (och jag tror att) i sakfrågorna, därför dom vill ha ett samhälle som jag inte vill ha. Och det är liksom, … mitt motiv att driva den politik jag har, det är ingenting annat, det är ingen dold dagordning eller någonting. Jag är oerhört öppen med detta. Jag vill att SD skall åka ur riksdagen, för att jag avskyr SD, SD tycker… jag gissar att SD inte älskar…

View original post 626 fler ord

Kommentera

