Jan Sjunnesson: ”Uppsalatidning vill hindra mig att tala”

UNT vill få Stadsbiblioteket i Uppsala att ställa in en redan inbokad föreläsning, ett boksamtal, med Jan Sjunnesson från föreningen Fri Folkbildning. Man använder illa underbyggda svepskäl för att motivera en eventuell avbokning. Sveriges Television har utvöat ett liknande antidemokratiskt inflytande genom att med påtryckningar på Stockholms Stad fått dessa att avboka redan inbokade föreläsningar i Fri Folkbildnings regi under 2015 och 2016.

Sjunne [ dot ] com

UNT jpge

Uppdatering 22/10: Inslag i Radio Uppland, Sverige Radio.

Uppdatering 2/10: Min anmälan av UNT till JK och PO.

Uppdatering 30/9: Biblioteksbladets Maja Aase kommenterar

Uppdatering 25/9: Bibliotekschefen försvarar mig mot UNT.

Uppdatering 20/9: Alexander Bard twittrande till stöd för mig att få tala offentligt i Uppsala, vilket blev en nyhet i tidningen som vill stoppa mig. Även i Avpixlat.
__

Uppsala Nya Tidning skriver på ledarplats 19 september 2015 under rubriken ”Ingen skyldighet att hyra ut” om mitt kommande boksamtal vid Uppsala Stadsbibliotek i regi av föreningen Fri Folkbildning.

Ingressen anslår tonen i en fråga:

”Kommer Stadsbiblioteket att lyfta ut den islamofobiske skribenten Jan Sjunnesson från sina lokaler i god tid före den 12 november?”

Förutom att jag inte ska tala om islam utan mina två böcker Sverige 2020 och Framtidsmannen, vilka inte handlar om islam, så finns flera skäl att bemöta UNT:s personangrepp. Ledaren bygger på en…

View original post 1 308 fler ord

Kommentera

