Jag dejtar bara sverigevänner

Carolin Dahlman på Kristiantadsbladet dejtar inte sverigedemokrater.

Länk:

http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/jag-kysser-inte-sverigedemokrater/

Hon har också gjort en liten youtubefilm i vilken hon pratar om det här:

Länk:

http://youtu.be/y_CvgQsEHBw

Lustigt, för mig är det nästan tvärtom än för skribenten Carolin. Även om jag för min del inte är jättestingslig med just partimedlesmskap så får man (hon) nog visa upp åtminstone en tillstymmelse till medvetenhet om de här frågorna, och åtminstone i någon liten mån luta åt mitt håll åsiktsmässigt, för att jag ska bli intresserad. Gör hon inte det, så gör jag bedömningen att hon:
 
  1. har för låg moral
  2. är för pantad
  3. är för obildad
  4. är för ointresserad av politik rent generellt
 
Och då spricker det, eftersom de här frågorna är alldeles för viktiga för mig.
 
För all del, brister i ovan nämnda avseenden kan givetvis kompenseras av fysiska attribut, åtminstone i någon liten utsträckning. Där är jag mer tolerant än Carolin. 🙂  Men då är det givetvis fråga mer temporära engagemang, inte något mer långvarigt.
Tjejer som inte är sverigevänner går bort som partners, helt enkelt.

Kommentera

